Poljski savez proizvođača auto guma je
provjerio i usporedio performanse
Poljski savez proizvođača auto guma, u suradnji s TÜV SÜD Poljska izvršio je ispitivanje vezano za
skladištenje auto guma. Dokazano je da tijekom koćenja na mokroj površini nema značaja da li su
gume nove ili skladištene. Najvažnije je to, da budu pravilno odabrane, profesionalno montirane i
pravilno skladištene.
Po nalogu spomenutog Saveza, u ožujku 2021 godine, tvrtka TÜV SÜD je izvršila ispitivanje prianjanja zimskih guma na
mokroj površini. Temeljno pitanje znanstvenika je bilo: Da li gume, koje se čuvaju na pravilan način, gube na kvaliteti
kako prolazi vrijeme? Da bi to provjerili u praksi, ispitivanje je izvršeno na stazi Skoda Autodrom Poznanj čija je površina
prije testiranja detaljno provjerena i pripremljena za testove na odgovarajući način. Na automobil Skoda Scala iz 2020
godine, montiran je napredni sustav za praćenje parametara pri testiranju kao što su ubrzanje, ABS ili najbitnije svemu
tome- put kočenja. Za volan je sjeo iskusan vozač TÜV SÜD.
U ispitivanju su korištene zimske gume istog proizvođača s istim značajkama. Parametri su uzeti kao uzorak gume koji je
proizveden par tjedna prije, a guma na testu je proizvedena polovicom 2018. godine. Testovi su izvršeni u skladu s
postupkom ECE R117. Vozač je imao zadatak ubrzati do brzine 80 km/h i naglo zakočiti. Kod analize rezultata uzet je u
obzir put koćenja kod brzine u rasponu od 80 do 20 km/h.
Film s testiranja se može pogledati na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=EDoYsoc1hp0
Nakon izvršene analize podataka ispostavilo se da starost gume ne utječe ni na koji način na uporabu guma, čak naprotiv
– prosječan rezultat testova gume stare dvije i pol godine, koje se čuvaju na odgovarajući način, je bio čak i bolji
nego za gume izravno s proizvodne linije! – objašnjava Piotr Sarnecki, Generalni direktor Poljskog saveza proizvođača
auto guma – Razlika je tako beznačajna, da nema nikakav utjecaj na stvarnu sigurnost na cesti.
Put kočenja novih auto guma iznosio je 41,87, dok kod guma sa skladišta – 40,99 m. To su slični rezultati. Zaključci testa
su veoma jednostavni. Starost gume, odnosno vrijeme koje je prošlo od datuma proizvodnje gume nema značaj na
performanse same gume, ključno je da li je guma čuvana na adekvatan način i da li je odabrana prema parametrima
automobila na koji je ugrađujemo, kao i način montaže.
Sigurna vožnja treba biti prioritet svakog vozača. Takva ideja je zvijezda vodilica Poljskog saveza proizvođača auto guma,
koji je otpočeo jako težak, ali veoma važan zadatak – educiranja Poljaka u oblasti optimalne uporabe vozila, posebno auto
guma. Zato odgovarajući odabir, uporaba i redovita kontrola guma su temelj sigurnosti na cesti.
Poljski savez proizvođača auto guma odlučio je da razjasni jednom zauvijek neistine, koje se mogu naći na Internetu, pa
kao prvo uzeo je utjecaj pravilnog čuvanja auto guma na produljenje njihovog radnog vijeka bez negativnog utjecaja na
parametre. Više informacija uskoro. Puno izvješće opisanog ispitivanja poslat ćemo po želji.
Srednja duljina koćenja na mokroj površini kod brzine od 85 km/h.
Razlika u duljini kočenje između kompleta istih auto guma proizvedenih u 2020. I 2018. Godini iznosi manje
od 3% u korist guma iz 2018. godine, bez obzira na razdoblje od dvije godine čuvanja guma u skladištu.
Zimske gume iz 2020. godine – 41,86 m
Zimske gume iz 2018. godine – 40,99 m